««««« دستپخت من »»»»»

««««« دستپخت من »»»»»

آموزش غذاهای سنتی,مدرن,پیش غذا,دسر,سالاد,مربا و ترشی....
««««« دستپخت من »»»»»

««««« دستپخت من »»»»»

آموزش غذاهای سنتی,مدرن,پیش غذا,دسر,سالاد,مربا و ترشی....

مربای آلبالو

             مربای آلبالو            

 

http://upload.tehran98.com/img1/ner2eqoyhaq7iifecwno.jpg

الان که فصل آلبالو هست و آلبالو تو بازار پره!پس دست بکار بشین و یه مربای خوشمزه بپزین...Cherries:10716

ببینم چند تا کدبانو داریم ها؟؟؟؟!!!

عزیزای دلم ادامه مطلب مواد لازم ,طرز تهیه و دوتا عکس دیگه هست.

 

 

   مربای آلبالو   

 

http://upload.tehran98.com/img1/zxlqpl4us3ga0sxe9esc.jpg

مواد لازم:

آلبالو 1 کیلو

شکر 600 گرم

آب 2 لیوان

آبلیمو کمی

طرز تهیه:

حتما الان تعجب میکنید که چرا تو مواد لازم آب هست؟من و مامانم همیشه به همین روش درست میکنیم,و خیلی هم خوشمزه میشه.تازه در آخر شما مایع شربت هم دارید!

ابتدا هسته آلبالو ها رو در میارید.و درون قابلمه میریزید.شکر و آب رو اضافه میکنید,با حرارت زیاد میزارید تا قل قل کنه.وقتی که مربا کف کرد و سطحش بالا اومد,حرارت رو متوسط میکنید و میزارید مربا جا بیافته و لعاب بده.در این زمان گهگاهی مربا رو هم میزنید.تا جایی مربا روی حرارت باشه که آبکی نباشه و رنگ مربا روی قاشق بمونه!(حدود نیم ساعت,چهل و پنج دقیقه)

http://upload.tehran98.com/img1/lel9pphmw95i4cz2irwi.jpg

بعد آب اضافه مربا رو جدا میکنید و در ظرف جداگانه ای میریزید.(مایع شربت) در آخر مربا در قابلمه نباید کم آب باشه,و باید آلبالو ها شناور باشند.یک مقدار که مربا خنک شد,درون شیشه بریزید.تموم شد...

نوش جان

 

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 17 مرداد 1392 ساعت 15:12

به به منو همسری عاشقشیم

:)))))

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.